Üzletszabályzat
Ez az üzletszabályzat a http://www.bexamed.hu internetes áruház szabályzata. Az alábbi feltételek határozzák meg és tisztázzák a forgalmazó, a HomeGym s.r.o. és a vevő (vásárló, fogyasztó) jogait és kötelezettségeit . A szerződéses kapcsolat a Cseh Köztársaság törvényinek megfelelően köttetik. A fogyasztó a Polgári Törvénykönyv (40/1964 Sb), szabályai, valamint a fogyasztóvédelmi törvény (č. 634/1992 Sb.) szabályai szerint jár el, amennyiben a vevő vállalkozó, a Kereskedelmi Törvénykönyv (obchodní zákoník č. 513/1991 Sb.) szerint jár el. További információk az “Elérhetőségek” címszó alatt.
1. Feladás időpontja
Minden tételnél feltüntetjük a feladási időt (hány nap szükséges a szállítási megrendelt áru). A vevő minden megrendelés estében egyeztethet a szállítás napjáról
2. Fizetési feltételek
Utánvét– a termék árát és a felmerülő költségeket a vevő kézbesítéskor fizeti ki
Fizetés bankszámlára, utalással – a termék árát és a felmerülő költségeket a vevő előre, banki utalással fizeti ki
A megrendelő a fizetést és az átvételt igazoló számlát utánvétes fizetés esetén az áruátvétel során kapja meg.
Vételárat, áfát az áfás számlán feltüntetjük, minden vásárlás estén.
Amennyiben fogalmazói engedéllyel, viszonteladás céljából vásárol , tüntesse fel adószámát és a működési helyet is
Áfa fizetők vagyunk, adószámmal rendelkezünk.
3. Szállítás, szállítási díj
A küldeményt a GLS futárszolgálat kézbesíti
Kézbesítésre hétköznap 9:00 - 18: 00h óra között kerü, az áru feladásának dátumáról e-mailben értesítjük
- A küldeményeket futárszolgálattal a megrendelő címére küldjük. A termék árához a következő szállítási díjat számoljuk fel
A bevásárlás összege | GLS szállítási díja | Magyar Posta |
GLS CsomagPont |
utánvét |
---|---|---|---|---|
0 HUF – 49 999 HUF | 1990 HUF | 1790 HUF | 1990 HUF | +999 HUF |
50 000 HUF felett | 0 HUF | 0 HUF | 0 HUF | +999 HUF |
4. Adásvételi szerződés
A www.bexamed.hu oldalon található áru kínálata csak tájékoztató jellegű, az eladó az itt található árura vonatkozóan nem köteles köt adásvételi szerződést kötni. A Polgári Törvénykönyv 1732 § 2. bekezdése nem alkalmazott.
A vevő a megfelelően kitöltött rendelés leadásával a webshopon vagy telefonon keresztül vételi szerződés megkötésére tesz javaslatot. Az eladó haladéktalanul e-mailben megerősíti a javaslat kézhezvételét, miközben ez a megerősítés nem minősül az adásvételi szerződés megkötéséhez való hozzájárulásnak.
Az adásvételi szerződés akkor tekinthető megkötöttnek, amikor az eladó az árut a vevő címére feladja. Az áru feladásának pillanatában tehát az adásvételi szerződés az eladó és a vevő közt egyértelműen megkötöttnek minősül, és ezt a szerződést az eladó érvényes üzleti feltételei szabályozzák.
A vevő az adásvételi szerződés kötési javaslatát szankció nélkül visszavonhatja, amíg a megrendelt áru az eladó által feladásra nem kerül. A vevő erről a szándékáról az eladót e-mailben értesíti. Az adásvételi szerződést a Cseh Köztársaságban érvényes hivatalos nyelven köttetik. Az adásvételi szerződés mindig határozott időtartamra szól, az áru átvételének idejétől. Ezzel a vevő vagy az eladó jogai nem szűnnek meg, ezek a jogok az érvényes cseh jogszabályzat körébe esnek.
5. Hibás teljesítés
A felek jogaira és kötelességeire a hibás teljesítés szempontjából a Polgári Törvénykönyv jogszabályai (különösen a 1914-1925§ , 2099-2117 § és 2161-2174§ ) vonatkoznak
Eladó a vevőnek vallja, hogy az áru átvételkor nem tartalmaz hibákat, amikor a vevő átvette az árut, az megfelelt a jogi követelményeknek. Főként felelősséget vállal azért, hogy az átvétel idején:
az árura jellemző, amelyben a felek megállapodtak, az áru olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amit az eladó vagy a gyártó leírt, vagy amely az áru jellege, vagy a rá vonatkozó hirdetések alapján elvárható
az áru alkalmas a célra, amit az eladó deklarál, vagy amire az árut általánosságban használják.
az árukminősége a modell vagy mintadarab minőségének megfelel.
az áru mennyisége, aránya, súlya megfelelő, és
az áru megfelel a jogszabályok általi előírásoknak.
Az előző bekezdés rendelkezései nem vonatkoznak az olyan árura, amelyet meghibásodás miatt alacsonyabb áron szerepel a kínálatban, vagy az áru jellege miatt árengedményről a felek megegyeztek . Amennyiben a meghibásodás az áru kézhezvételétől számított hat hónapon belül mutatkozik, arra úgy tekintünk, a meghibásodás már átvételkor jelen volt. Hibás teljesítés esetén a vevő az eladónál érvényestheti jogát. A reklamáció abban a pillanatban válik érvényessé, amikor az eladó megkapja a vásárlótól a hibás árut. A felek egyéb jogait és kötelezettségeit az eladó reklamációs rendje szabályozza.
6. Reklamáció
Minden árura érvényes a törvényes szavatossági határidő. Ez minden látható és rejtett áruhibára vonatkozik, amelyek nem egyeztethetőek össze a működési, esztétikai és használhatósági tényezőkkel. Ahol szükséges, az eladó garancialevelet állít ki, melyet a vevő az áruval együtt kap meg. A többi áru esetében az áru eredetét a vásárló a számlával vagy szállítólevéllel igazolja. A vevő kötelessége e dokumentumok megőrzése a szavatossági idő lejártáig.
A vásárló köteles az árut átvétel után haladék nélkül megvizsgálni. Az átvétel a küldeménykézbesítő (futárszolgálat, posta) által vevőnek való átadását jelenti
A vevő köteles haladék nélkül jelenteni az eladónak, miután az árut megvizsgálta, milyen hibát észlelt, vagy amit szakszerű kezelés során észrevehetővé vált.
Ha mennyiségi vagy típusbeli különbséget fedez fel a szállítólevél vagy számlán feltüntetetthez képest, ezt legkésőbb az átvételt követő napon belül köteles az eladónak jelenteni.
A vevő köteles a jelentést írásban, az eladó címére , vagy az info@bexamed.hu e-mail címre elküldeni. A jelentésben fel kell tüntetni a fogyatékosság jellegét (jellemzés, miben nyilvánul meg) és fel kell tüntetnie milyen igényt, érvényesít az fogyatékosság következményeképp.
A fogyatékosságból adódóan a következő igények támaszthatóak: a hiányzó áru elküldése, ésszerű engedmény a vételárból vagy a szerződéstől való elállás.
A reklamáció során a számla (szállítólevél) mellékelése, a fizetés és a szállítás igazolása és maga a reklamált áru bemutatása szükséges.
Az áru hibájából eredő reklamáció esetén az áru, amelyre az eladó garanciát kapott a gyártótól, a szavatossági idő lejártáig kell, hogy reklamálva legyen.
A reklamációs formanyomtatványt a vevő postával juttatja el az eladó címére, vagy pedig e-mailben, a master@profigym.hu címre.
Az eladó köteles a reklamációt a törvény által megszabott 30 napon belül lebonyolítani. A törvényes idő a reklamáció eladóhoz való jutásának napján kezd futni. Az reklamált áru elküldésének (szállítás) költségei a vevőt terhelik.
Eladó felelőssége, hogy a vevő (fogyasztó), hogy az árut a vevő az adásvétel szabályai szerint az árut kifogástalan formában kapja kézhez. Amennyiben az áru nem felel meg az adásvételi szerződésnek, a vevő joga van az eladó ingyen és indokolatlan késedelem nélkül ezt a tényt feltüntesse az adásvételi szerződésben. A vásárlók kérheti a hibás elem javítását vagy cseréjét. Amennyiben ez nem lehetséges, a vevő kérheti a megfelelő árleszállítást vagy elállhat a szerződéstől
Az a szerződéssel való ellentét, amely 6 hónapon belül merül fel, az ellenkezője bizonyításáig az áru átvételekor már meglévő ellentétnek minősül.
Ha a hiba helyrehozhatatlan, és akadályozza a megfelelő, hibátlan áruként való használatot, a vevő kérheti a termék cseréjét, vagy elállhat a szerződéstől. Ugyanez a jog fennál, amennyiben a hiba helyrehozható, de újra megjelenik, ismétlődik, és ezáltal az áru megfelelő használata nem lehetséges (gyakorlatban a harmadik ugyanolyan, vagy negyedik bármilyen hibásodás javíthatatalan meghibásodásnak minősül).
7. Az Ön védelmében
Együttműködésünk adatai – az együttműködés során gyűjtjük az Ön rendeléseit. Ez szükségszerű a szállítás, esetleges reklamáció lebonyolítása miatt. E vásárlások adatai biztonságban vannak databázisunkban, harmadik fél számára nem hozzáférhetőek.
Vásárló adatainak szervereinken kívüli felhasználása : a vásárló adatait bizalmasan kezeljük, más szubjektumoknak nem továbbítjuk azon partnereink kivételével, akik a pénzügyi tranzakció lebonyolítást biztosítják – például a bankok. Ezt azonban csakis az adott ,konkrét vásárlás során tesszük lehetővé. Ezen adatok nem lesznek hozzáférhetőek reklám vagy marketing és hasonló társaságok számára sem.
Rendelésének elküldésével hozzájárul ahhoz, hogy e-mailben elküldjük akciós ajánlatunkat. Ezeket a hírleveleket egyszerűen elutasíthatja az érkező e-mail alján szereplő instrukció alapján.
Egységes adatok – ezeket átadhatjuk megbízható harmadik félnek, vagy vásárlókról, látogatottságról, forgalomról és ezzel összefüggő átfogó statisztikai felmérések céljából. Ezek a statisztikai felmérések azonban nem teszik lehetővé egyes vásárlók azonosítását.
Webshopunk használatával hozzájárul az önről és vásárlásairól szóló információ gyűjtéséhez . Ebben a dokumentumban részletezve vannak ezen információk kezelésének feltételei. Amennyiben ezen a jövőben változtatnánk, a változtatásokat nyilvánosan publikáljuk, azaz az Ön számára hozzáférhetőek lesznek.
8. Szeretné az árut 14 napon belül visszaszolgáltatni?
Javasoljuk, hogy mellékelje a vásárlást igazoló számlát, vagy a rendelésszámot
Adja meg a számlaszámot, amelyre átutalhatjuk az összeget
Javasoljuk, hogy az áru visszaküldésének idejéről egyeztessen e-mailben (info@bexamed.hu) a Homegym s.r.o-val.
Az árut ki lehet próbálni -, de ez nem vezethet látható elhasználódáshoz, a termék fogyásához. Az áru használatával kapcsolatban tartsa szem előtt a költségeket, amelyek a Homegym s.r.o.-t terhelik az áru eredeti állapotának visszaáállításához. Ezen díjak fizetését elkerülheti, ha az áru eredeti állapotát egyedül (tisztítás, kiegészítés, átcsomagolás, stb) visszaállítja. A szerződéstől való elállás minden esetét külön kezeljük.
A csomagolás nem az adásvételi szerződés része, ennek ellenére a Homegym s.r.o. jogosult az áru visszajuttatás tényleges költségeinek igénylésére, ilyen esetben levonásra kerül a termék árának visszaszolgáltatása során.
A szerződéstől való elállás 14 naptári napon belül lehetséges, nem munkanapon belül, amely az áru vevő által való kézhezvételét követő napon kezd futni
A vevő visszajuttatásának költségei a vevőt terhelik.
Az árut a fogyasztó/felhasználó küldheti vissza, a viszonteladók, vagy adószámmal vásároló partnerek nem rendelkezik ezzel a joggal, ez a lehetőség a Homegym s.r.o. -val való egyeztetésen múlik.
A fogyasztó a Polgári Törvénykönyv 1837 §-ban felsorolt esetekben nem állhat el a szerződéstől.
Az eldobható árut, mint pl az egyéni védőeszközöket (FFP2,3, KN95, maszkok, légzőkészülékek, szájcsövek és kendők, kesztyűk) egészségvédelmi és higiéniai okokból nem lehet 14 napon belül visszaküldeni.
9. Záró rendelkezések
A beleegyezés bejelölésével a vevő lehetővé teszi a személyes adatok használatát a meghatározott tartományban, és elismeri, hogy a vásárlási feltételekkel megismerkedett , azokkal fenntartás nélkül egyetért. Ha a vevő viszonteladóként vásárol (adószámmal) néhány más rendelkezéssel is egyetért az alábbiak szerint:
Ha a gyártó a garanciális feltételekben másként nem rendelkezik, a szavatossági idő 12 hónap az áruátvételtől számítva.A vásárolt árut indoklás nélkül nem lehet visszaküldeni.
A "hibás teljesítés" fejezetből ki van zárva a következő megállapítás:"Az a szerződéssel való ellentét, amely 6 hónapon belül merül fel, az ellenkezője bizonyításáig az áru átvételekor már meglévő ellentétnek minősül."
Indokolt reklamáció esetén a vevő nem igényelheti a szállítási díj visszatérítését.
A vásárló és a forgalmazó között fennálló vita esetén a vásárló kezdeményezheti a vita bíróságon kívüli rendezését. Ebben az esetben a vevő a Cseh Fogyasztóvédelemi Felügyelethez (www.coi.cz) fordulhat, követve annak szabályait. További információk az alternatív vitarendezésre a Cseh Fogyasztóvédelmi Felügyelet oldalán megtalálhatók. Az alternatív vitarendezés elindítása online formában is lehetséges, ehhez töltse ki a https://webgate.ec.europa.eu/odr/ oldalon található űrlapot.